Vaše najčastejšie otázky...

... a naše odpovede:

1. Môžu službu "Trvalý pobyt" alebo "Prechodný pobyt" v Bratislave využiť aj osoby, ktoré nemajú občianstvo SR?

Ľutujeme, ale osobám bez slovenského občianstva tieto služby neposkytujeme.

2. Kto môže využívať službu "Trvalý pobyt" alebo "Prechodný pobyt" v Bratislave?

Tieto naše služby sú dostupné všetkým občanom Slovenskej republiky.

3. Ak si zakúpim službu "Trvalý pobyt" alebo "Prechodný pobyt" v Bratislave, akú adresu bydliska budem mať v občianskom preukaze?

Záleží len na tom, ktorú z nami poskytovaných adries pobytu si vyberiete:

  • Repašského 3, Bratislava, 841 02,
  • Rovniankova 15, Bratislava, 851 02
  • Levická 2, Bratislava, 821 08.
  • alebo Medzilaborecká 6, Bratislava 821 01

4. Máte v osobnom vlastníctve nehnuteľnosti, na ktorých poskytujete pobyt?

Áno, samozrejme. Všetky nehnuteľnosti, na ktorých poskytujeme naše služby, máme v našom vlastníctve. Vďaka tomu si môžete byť istí, že vašu adresu trvalého alebo prechodného pobytu, prípadne adresu miesta podnikania (živnosť), môžete bezstarostne využívať tak dlho, ako potrebujete.

5. Môžem sa po zápise trvalého pobytu do občianskeho preukazu do zvoleného bytu na príslušnej adrese aj nasťahovať?

Nie, nami poskytované služby slúžia len za účelom evidencie. Prihláseným osobám neposkytujeme ubytovanie ani podnájom a využitím našich služieb nezískate žiadne práva k predmetným nehnuteľnostiam.

6. Aký dlhý čas je potrebný na vybavenie trvalého pobytu, alebo prechodného pobytu?

Obvykle to netrvá dlhšie ako 3 pracovné dni od prijatia úhrady na náš účet a od prevzatia úradne overených a podpísaných dokumentov objednávateľom.

7. Je možné prihlásiť k trvalému pobytu iba neplnoletú osobu?

Neplnoleté osoby môžete prihlásiť k trvalému pobytu len spolu s prihlásením k pobytu ich zákonného zástupcu (rodič, opatrovník):

  • maloleté deti (od 0 do 15 rokov) majú po zaplatení úvodného jednorazového poplatku trvalý pobyt zadarmo,
  • mladistvé osoby (od 15 do 18 rokov) majú u nás výrazné zľavy.

TIP: Pozrite si cenník služieb.

8. Aký je postup pri vybavovaní trvalého pobytu na adresách vašich nehnuteľností?

Objednajte si službu „Trvalý pobyt“ na našich stránkach odoslaním webového formulára. Príde vám e-mailové potvrdenie objednávky s uvedeným variabilným symbolom, číslom účtu a sumou k úhrade. Čo najskôr vám odošleme aj príslušné dokumenty, ktoré musíte podpísať u notára alebo na matrike. Vaše podpisy teda musia byť úradne overené. Podpísané dokumenty nám pošlete poštou, alebo ich prinesiete osobne do sídla našej spoločnosti. Následne vás prihlásime k trvalému pobytu na vami zvolenej adrese. Potom si do 30 dní musíte vybaviť nový občiansky preukaz s novou adresou vášho trvalého bydliska.

9. Kde presne sa vybavujú nové občianske preukazy?

Stačí, ak navštívite ktorékoľvek Okresné riaditeľstvo Policajného zboru SR. Ale ak bol váš občiansky preukaz vydaný do 30. júna 2008, dostavíte sa na Klientske centrum štátnej správy: Tomášikova 46, v bývalom objekte „Stará Ikea“.

10. Vybavujete tiež nové občianske preukazy?

Nemôžeme vám vybaviť nový občiansky preukaz – nový občiansky preukaz si vybavite sami. Prečítajte si prosím informácie v bode 9.

11. Ak mám záujem o službu "Trvalý pobyt" musím prísť za vami do Bratislavy?

Nemusíte k nám prísť osobne – celý proces od objednania týchto služieb až po ich úspešné dokončenie je možné spraviť prostredníctvom internetu a Slovenskej pošty. Ale ak nás chcete navštíviť osobne, radi vás privítame v našich firemných priestoroch na adrese: Kadnárova 15, Bratislava.

12. Na aké časové obdobie si môžem vybaviť službu "Trvalý pobyt"?

Všetky naše služby si môžete objednať na obdobie 1 až 5 rokov. Objednávkový formulár umožňuje objednať služby na 1 rok. Ak si prajete objednať na viac rokov, napíšte nám a pošleme vám špeciálnu ponuku presne podľa vašich potrieb.

13. Môžem si faktúru za službu "Trvalý pobyt" a "Prechodný pobyt" dať do nákladov firmy?

Faktúru za službu „Trvalý pobyt“ a „Prechodný pobyt“ vystavujeme na osobu objednávateľa, takže to nie je možné.

14. Aké sú výhody služby "Trvalý pobyt"?

  • získate trvalý pobyt v Bratislave na dôveryhodnej adrese,
  • možnosť nájsť si lekára v mieste trvalého bydliska, jasle, škôlku, školu pre vaše deti,
  • budete mať poštovú schránku s vašim menom kam vám môže prichádzať pošta,
  • a k tomu online prehľad o prijatej pošte, notifikácie o doručenej pošte a ďalšie služby k dispozícii,
  • získate nárok na “blavácku” električenku, jednoduchšie parkovanie a ďalšie výhody všetkých občanov, ktorí majú trvalý pobyt v Bratislave.

15. Dostanem k službe "Trvalý pobyt" alebo "Prechodný pobyt" aj kľúče od schránky?

Nie, a ani ich nepotrebujete – poštu z vašej schránky bude za vás kontrolovať a vyberať naša spoločnosť Rezident servis s.r.o. Na doručenú poštu vás vždy upozorníme, a môžete si ju prevziať v našej kancelárii v Bratislave. Alebo vám ju prepošleme na vami určenú adresu, prípadne na vaše požiadanie zásielku otvoríme, naskenujeme a pošleme vám ju elektronicky (napríklad e-mailom).

16. Ako budem vedieť, že mi prišla pošta?

Na doručenú poštu vás bezplatne upozorníme podľa dohody: e-mailom alebo SMS-kou. Okrem toho získate prístup do nášho online systému evidencie pošty, de si vždy môžete pozrieť prehľad doručenej pošty vrátane odosielateľa, druhu zásielky, dátumu prijatia, hmotnosti zásielky atď.

17. Čo ak mi príde doporučená zásielka určená do vlastných rúk?

Takúto zásielku si vyzdvihnete osobne na príslušnej pošte. Zašleme vám notifikáciu o zásielke vrátane jej podacieho čísla. Tieto informácie pridáme aj do vašej online evidencie zásielok, kde si ich kedykoľvek nájdete. Na poštu teda prídete s vašim občianskym preukazom a s podacím číslom zásielky = na základe toho vám pošta zásielku vydá. Oznámenie o zásielke (žltý lístok) nepotrebujete.

18. Kde a kedy si môžem vyzdvihnúť obyčajné zásielky?

Všetky obyčajné zásielky doručené do schránky si môžete zdarma vyzdvihnúť osobne v našej kancelárii na Kadnárovej ulici č. 15 v Bratislave (Rača), v pracovných dňoch od 8.00. do 16.00. hod.

19. Komu vydávate doručenú poštu?

Vašu doručenú poštu vám vydáme osobne na základe predloženia občianskeho preukazu. Môžete nám ale oznámiť inú poverenú osobu, ktorú oprávňujete, aby u nás preberala vašu poštu. Takáto oprávnená osoba je uvedená v našom informačnom systéme, a pri prevzatí vašej pošty sa takisto musí vždy preukázať občianskym preukazom. Môžete určiť aj viac oprávnených osôb na preberanie vašej pošty.

20. Ako často preposielate zásielky?

Ak si u nás objednáte doplnkovú službu „Preposielanie zásielok“, zároveň si zvolíte interval preposielania pošty:

  • 1 x mesačne = poštu preposielame do 3 pracovných dní nasledujúceho mesiaca,
  • 2 x mesačne = poštu preposielame do 3 pracovných dní po 15. dni v mesiaci, a do 3 pracovných dní nasledujúceho mesiaca,
  • 1 x týždenne = poštu preposielame do 3 pracovných dní nasledujúceho týždňa.

21. Čo ak sa chcem spýtať na niečo iné?

Jednoducho nás kontaktujte – radi zodpovieme všetky vaše otázky.

Kde nás nájdete?

V našich kancelárskych priestoroch v Bratislave na Kadnárovej 15. Pozrite si viac info a mapu.

Najčastejšie otázky

Na čo sa nás pýtate najčastejšie? Odpovede si môžete prečítať na stránke: Najčastejšie otázky.

Krok za krokom

Ako si u nás vybavíte trvalý alebo prechodný pobyt v Bratislave? Prečítajte si postup: krok za krokom.

Somblavak.sk

Rezident servis s.r.o.

Byty a obchodné priestory v osobnom vlastníctve:

  • Bratislava, mestská časť Dúbravka, Repašského 3,
  • Bratislava, mestská časť Petržalka, Rovniankova 15,
  • Bratislava, mestská časť Rača, Horná 1,
  • Bratislava, mestská časť Rača, Kadnárova 15,
  • Bratislava, mestská časť Ružinov, Levická 2,
  • Bratislava, mestská časť Ružinov, Medzilaborecká 6